måndag 26 juli 2010

Godset - minneskonsert 24 juli 2010

Det var egentligen ganska ironiskt att vi kom hem till nedbrända byggnader just igår, eftersom vi varit i Simrishamn på minneskonsert för Godsmagasinet, en på sin tid legendarisk spelningslokal/musikklubb, som blev – just det... – nedbränd i vintras


Konserten var mycket lyckad, även om vädrets makter gjorde vad de kunde för att motarbeta den och sänka besökarantalet, med ösregn och stormvindar och allt annat än sommarväder. Arrangörerna hade hoppats på 500 besökare, och med bättre väder tror jag att det kommit minst så många. Som det nu var avnjöts spelningen av kanske 100* tappra i regnrockar. 

De två stora behållningarna var i mitt tycke elevator adam och Johan Johansson (han från ksmb, ni vet).


elevator adam på den tid det begav sig (1990-tal):



Johan Johansson framför "En tavla av Picasso", en av de sånger han sjöng på godset-spelningen också:



---------------------------

Läs mer i Ystad Allehanda här och här

Lyssna på mer av Måns Wieslander (från elevator adam) här och mer av Johan Johansson här



* Jag försökte räkna, men det är inte så lätt när människor inte står still... Någon sa 50, men när jag räknat till 50 så hade jag minst hälften av folket kvar att räkna, så min uppskattning blir 100. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar