torsdag 3 januari 2013

Om man firar jul med en sån här...


....så kan man inte räkna med att fira nyår någon annanstans än i sjuksängen...

Men det kan det ju vara värt ;-)

Den förkylning som bröt ut strax efter jul (och troligtvis var barninducerad...) börjar i alla fall klinga av på allvar nu, så mitt planerade nyårsinlägg kommer att publiceras på bloggen inom kort.



PS. Visst är det en härlig bild! Lilla P ÄGER verkligen stranden här (samma strand där hon för övrigt tänkte att vi kunde plocka snäckor till henne som hon kunde få i julklapp... Bra idé, men lite svårt i december. Tror att Skåne ÄR sommar för henne eftersom det alltid är sommar när hon är här...).

2 kommentarer:

  1. ja du - vem jag fick förkylningen av vet jag inte....men nu ledde den till att jag var tvungen att ta mig till joyurcentralen för jag kände igen tecknen på lunginflammation.
    Och mycket riktigt verkade det vara en början...så nu är det kortison som gäller.
    Jobbar - men borde vara hemma - men då rasar ju min arbetsplats,.
    Visst är det kul att behövas - men jag behövs liiite för mycket på mitt jobb.

    Du hade ju dessutom närkontakt av första graden med den eventuella lilla smittspridaren eftersom ni tillbnringade två nätter i samma säng:)
    jag undrade just hur det hade gått för dig!
    Kramar om dig och hoppas du mår bra igen!

    SvaraRadera
  2. Ja, det kan ju för all del vara Stellas förkylning jag fick också. Men Pixie hostade ju en del, och henne hade jag som sagt närkontakt med ;-) Nu är den i alla fall helt klart på sluttampen, lite eftersläntrarsymptom kvar bara.

    Tråkigt att du gått och fått lunginflammation! Hoppas du blir bättre snart, och att du får tillfälle att vila något!

    Kramar

    SvaraRadera